Sup kaki lembu



Salam semua. Sihat ke? Dah beberapa hari aku lalui Intermittent Fasting. Aku buat 16 jam puasa, kadang-kadang 20 jam. Masih a long way to go kata orang. So hari ni aku masak sup kaki lembu untuk husband. Aku makan apa? Makan tu jugak lah hahahah. Tak ada 'eat clean' pun. Cuma aku makan nasi sekali sehari je dan diet kira calorie. Jom tengok cara aku masak. 

Bahan bahan

Kaki lembu 2 ketul
Pes sup siam adabi
Bawang merah 2 biji
Bawang putih 3 ulas
Halia 2 inch
Daun sup 1 tangkai
Carrot 1/2 batang

Cara cara

Rebus kaki lembu sampai lembut. Aku guna pressure cooker, 30 minit je.

Tumis bawang merah, putih dan halia sampai layu. 

Masukkan pes sup siam dan tumis sampai pecah minyak. 

Masukkan air 2-3 cawan dan kaki lembu. 

Rebus seketika.

Masukkan carrot. Biar 2-3 minit. 

Masukkan daun sup.

Perasakan dengan garam dan aji jika perlu. 

Siap.



Popular posts from this blog

Gulai udang utara

Lala Rebus Serai

Ikan kembung goreng bawang bercili