Cucur carrot/lobak merah

Hari tu aku buat jus carrot susu. Then bila tapis hampas dia tu tak kan lah nak buang? Membazir beb. So aku buat cucur kat anak aku.

Bahan bahan

Hampas carrot ( ni after blend tu dia hancur. Aku pakai 3 carrot)
Tepung gandum 5 sudu besar
Air 5-6 sudu besar
Secubit garam
Gula sikit

Cara cara

Gaul semua bahan hingga sebati.

Ceduk pakai sudu then masukkan dalam kuali, minyak yang panas.

Goreng sampai garing dan kuning.

Angkat dan toskan.

Siap.


P/s: Anggaran bahan aku pakai tu ikut suka je sebenarnya. Kalau nak buat macam cucur manis tu, lebihkan tepung gandum so that adunan kau likat and senang bentuk. Aku buat adunan macam medium cair hahah so kena ceduk pakai sudu la.

Popular posts from this blog

Gulai udang utara

Lala Rebus Serai

Ikan kembung goreng bawang bercili